Huidige status
Nog niet begonnen
Prijs
Gesloten (handmatig toevoegen gebruikers, WooCommerce)
Begin
Deze cursus is momenteel gesloten 10 uur

Gefeliciteerd met deze training 'Versterk je veerkracht! Voorkom burn-out.'

Emotionele veerkracht is je vermogen om goed om te gaan met moeilijkheden, tegenslagen, veranderingen en stress. Veerkrachtig zijn is een waardevolle eigenschap, want het helpt je om proactief te zijn in veranderende omstandigheden en om succesvol de regie in jouw werk en loopbaan te houden.
Je bent in staat om in moeilijke tijden positief, toekomstgericht en sterk te blijven, oftewel: ‘terug of op te veren’.

Op je werk (en daarbuiten) word je iedere dag geconfronteerd met kleine en grote problemen, uitdagingen en werkdruk. Soms ervaar je dergelijke moeilijke situaties als een bedreiging en ben je meteen uit het veld geslagen. Gevoelens van machteloosheid en stress nemen dan de overhand, omdat je het idee hebt dat jouw handelingsmogelijkheden om iets aan de situatie te doen tekortschieten.

Veerkrachtige mensen reageren anders.

  • ze accepteren de omstandigheden waarop ze geen vat hebben
  • ze bedenken oplossingen voor datgene wat ze wél kunnen beïnvloeden
  • ze halen kracht uit zichzelf en uit hun omgeving
  • ze trekken lessen uit het gebeuren en nemen dit mee in hun oplossing voor de situatie

Dat wil niet zeggen dat veerkrachtige mensen nooit gevoelens van wanhoop of teleurstelling kennen. Zij hebben deze gevoelens net zo goed, maar ze weten dat deze gevoelens deel uitmaken van een (verwerkings)proces en tijdelijk zijn. Ze kunnen ermee dealen. Ze blijven dus positief, sterk en toekomstgericht.

Samenvattend: Veerkrachtige mensen zijn in staat om vanuit een zelfherstellend vermogen structurele stress te reduceren of te vermijden. Ze zijn in staat om stress aan te kunnen en ze overwinnen makkelijker tegenslagen en pakken zichzelf weer op.

Wat kun je verwachten in deze training 'Versterk je veerkracht!'?

Deze training gaat over jezelf leren kennen in relatie tot hoe je stress ervaart en ermee omgaat.
Hoeveel stress ervaar jij dan?
En waarvan? En kun je deze stress leren hanteren?
Met stress bedoelen we dan, iets wat ons uit evenwicht brengt, waardoor onze balans verstoord wordt én wat we niet aan kunnen pakken, op dat moment. Veerkrachtig worden heeft het effect, dat jij in staat bent, de momenten van onbalans te herkennen en in staat bent om deze balans te herstellen vanuit jezelf.

In deze training leer je de ‘gereedschappen’ kennen, waarmee jij jezelf in balans kunt brengen. In een verder gevorderd stadium leer je de onbalans voor te zijn, omdat je je bewust geworden bent van de veroorzakers van jouw onbalans. De training gaat dus over het hanteren van stress, onbalansveroorzakers, en niet over herstellen van een mogelijke burn-out. Burn-out is een reactie van je lichaam als gevolg van langdurige stress. Met deze training probeer je uit ‘langdurige stress’ te blijven.

Het gaat ook niet over het veranderen van je workload of werkomgeving. Het gaat om hoe jij ermee omgaat en hoe je dat anders zou kunnen doen. Het is geen opsomming van soorten stress en wat daartegen te doen zou kunnen zijn. Op de vraag 'wat kan ik doen tegen mijn werkstress?' krijg je geen passend antwoord.

Het antwoord zit opgesloten in de manier van omgaan met stress. Daar krijg je handvatten voor. Het zit in je levensstijl en in je omgangsvormen en in jezelf daarin spiegelen. Het is dus vooral een training, die jou in staat stelt om jezelf in balans te brengen en te houden. Deze training geeft objectieve en toepasbare informatie over hoe je in balans kunt komen en blijven.

Deze training bestaat uit 8 lessen die je zelfstandig kunt volgen, volledig digitaal. Elke les bestaat uit theorie en praktische oefeningen. Neem voor elke les minimaal één uur tijd om de theorie goed te doorgronden. Daarnaast krijgt je per les een aantal praktische oefeningen. Sommige oefeningen kun je direct maken; anderen worden krachtig door ze te herhalen. Neem vooral de tijd die je nodig hebt. Je kunt de 8 lessen in 8 weken volbrengen, maar het mag ook in 16 weken!

Tip: Zoek een maatje, huisgenoot of collega die deze training ook wil doen en waarmee je kunt reflecteren gedurende deze training? Dat maakt de training effectiever en ook leuker. Rechtsonder zie je een groene knop 'Aantekeningen maken'. Dat kun je goed gebruiken als notitieboekje om inzichten en reflecties te noteren. We beginnen met een aantal reflectievragen om je te helpen een goede start aan deze training mogelijk te maken.

 

Veel succes.

Hier kun je de 7 reflectievragen bij deze les invullen

Scroll naar top